• Sun. Feb 25th, 2024

Media Fastaqim

Berita Semasa, Artikel dan Video Nasional

Program penyelarasan pengurusan jenazah wanita Masjid Al-Ikhlas Seksyen 13

May 25, 2023
Spread the love

.

Bila dengar ada bengkel Pengurusan Jenazah ada tak yang berminat nak belajar??

Kebiasaannya tugasan urus jenazah ni handle by “team acik2” kan.

Antara sebab yg jarang golongan muda bersama; takut nk join sbb makcik2 masjid or surau garang la, takut tgk mayat, ada yg kata banyak sgt pantang larang dan mcm2 lagi.

Macam2 persepsi….

kami senyum aje….

Apa2pun menuntut ilmu itu FARDHU AIN, jadi belajarlah ilmu cara2 mengurus jenazah ini inshaAllah seronok dengan team kami UPJMAI13.

Berminat nak anjurkan kursus dan bengkel boleh hubungi team kami;

Unit Pengurusan Jenazah (muslimat) MAI13
Masjid Al-Ikhlas Seksyen 13 Shah Alam

Boleh Hubungi;
Kak Salwa | +60 12-385 0450
Kak Minah | +60 17-621 7202
Kak Ros | +60 19-330 1821

 “Ya Allah, jadikanlah kalimat terakhir yang terucap dariku adalah La Ilaha illallah Muhammadur Rasulullah.”